/projects 

Bodré 
Stoke 
Shift 1
Shift 2
Design Thinking
Merse 1
Merse 2
SDM recruitment
Sept 1
Sept 2
Typography book
Steady 1

Steady 2
Hangul Typeface

Music Streaming

Photo book


/about

sgjwork.com is a website that archives my works. I’m SeongGu-Jeon Seoul-based graphic designer. I prefer work in a way that communicates with people with basic shapes and minimal visual language.


Mark

about     contact






Hangul Typeface



            이 서체는 가레스 헤지 디자이너의 Ano Stencil 서체에서 영감을 받아 디자인한 한글 타이틀용 서체입니다. 얇은 두께부터 두꺼운 두께까지 디자인하였습니다. Ano Stencil 서체의 특징은 활자의 넓은 공간과 리드미컬한 단절이 주요 특징입니다. 이러한 특징들을 이어가기 위해 저도 스트로크의 일정한 두께와 각 이음에 단절을 주는 것에 초점을 맞췄습니다.
            This typeface is a Korean title font inspired by English typeface, Ano Stencil typeface by Gareth Hage designer. It ranges from thin to thick, and features a wide space of typeface and a rhythmic sense of breakage. These characteristics were reflected in the development. I focused on the fact that the thickness of strokes is constant and that there is a break in the media.



           끊어진 선으로 만드는 디자인 컨셉을 바탕으로 모음과 자음을 개발하였고 이는 자음, 모음에 적용되었습니다. 또한 가로 길이보다 세로의 길이를 길게 디자인하여 글자로 조합했을 때 시원한 인상을 주었습니다. 
           Image created by un-connected line was the key concept of the development of vowels and consonants, and they were also applied to side stems and short columns. I also tried to design longer lengthwise than horizontal length, giving a cool impression on the writing line in the combination of letters.







            서체 조합 방법은 모듈 글꼴인 미르 서체에서 차용하였습니다. 마지막 자음의 위치는 오른쪽 모음의 기둥 선을 기준으로 합니다. 이러한 배열은 오른쪽 정렬에 최적회되는 조합으로 제가 개발된 서체에도 오른쪽 정렬 방식을 적용하였습니다. 

           또한 미르 서체는 첫 번째 자음선 기준선을 모음의 아랫 끝단과 맞추어 조합했을 때 일체감을 보여줍니다. 하지만 마지막 자음의 자유로운 모양이 중간에서 리듬감을 만들어 자유로운 느낌도 동시에 줍니다. 
            This typeface referred to in the combination of typeface is the "Myrrh" which is a form of module font. It was noted that the position of last consonant in the Myrrh is based on the column line of the right side longitudinal hole. This arrangement was also reflected in this developed typeface to attempt to align the right.
           In addition, myrrh typeface gives a sense of unity by aligning the first consonant line with the top line of the hole. However, the free shape of the last consonant creates a sense of rhythm in the lines, giving it a free feel.







미르 서체의 특징을 반영하여 수평적인 기준선이 자연스럽게 생겨났습니다. 또한 수직적인 모음선을 기준으로 수직 구조도 보여 더욱 안정적이지만 자유로운 조합을 보여줍니다. 

특히 모음 기둥의 세로 기준선은 수직으로 배열해서 쓸 때 더욱 잘 보입니다. 개발된 서체는 모듈형이지만, 잘 짜여진 배열과 안정적인 조합, 시원한 속도 공간, 리듬을 가진 타이틀 폰트로 디자인되었습니다. 
          Taking the characteristics of myrrh typeface, a horizontal reference line was created in the new development typeface in line with the base line of the column, and a vertical reference line made by the holder and the pedestal made the overall stability but free combination.
           In particular, the alignment method that aligns the column's longitudinal reference line was more distinctive when it was written vertically. As such, this typeface is a module form, but it is a title font with a well-coordinated arrangement, stable combination, cool speed space, and rhythm.









           이렇게 개발된 폰트는 다양한 곳에 적용되었습니다. 한글 타이포그래피 연합 동아리인 '한울'의 20주년 전시 포스터에도 적용돼어 전시 홍보 아이덴티티로써 사용되었습니다. 저도 해당 전시회에 참가하여 한국 시인의 시를 개발된 서체를 활용하여 전시하였습니다. 
     
           This developed font has been applied in a variety of places. It was also applied to regular exhibition posters for ‘Hanul’, a Korean-language typography club, to promote Hanul's exhibition of Hangeul. I also participated the exhibition and wrote a Korean poet's poems in this typeface.







Mark